kontrast
A+ A-
Strona Urzędu Miasta i Gminy Lipsko: lipsko.eu
 > regulaminy

regulaminy

REGULAMIN ORGANIZACYJNY SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO USŁUG KOMUNALNYCH W LIPSKU

Spis treści:
I . Postanowienia ogólne
II. Zadania i metody działania
III. Struktura organizacyjna
1. Działalności i stanowiska podległe Dyrektorowi
2. Komórki i stanowiska podległe Głównemu Księgowemu

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne

§ 1

Zakład nosi nazwę Samorządowy Zakład Budżetowy Usług Komunalnych w Lipsku.

§ 2

Zakład działa na podstawie:
1. Uchwały Nr VII/43/91Rady Miasta i Gminy z dnia 20 grudnia 1991r w sprawie przekształcenia Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lipsku w Zakład budżetowy.
2. Ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie terytorialnym /Dz. U. Nr 16 , poz.95/
3. Ustawy z dnia 10 maja 1990r – przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych /Dz. U. Nr 32 , poz.191 z późn. zmianami/
4. Ustawa z dnia 5 stycznia 1991r – prawo budżetowe /Dz. U. Nr 4 , poz.18/
5. Uchwały nr III/17/2010 z dnia 29 grudnia 2010r w sprawie zmiany nazwy „Zakładu Gospodarki Komunalnej” na „ Samorządowy Zakład Budżetowy Usług Komunalnych”
6. Ustawa z dnia 21 listopada 2008r – o pracownikach samorządowych /Dz. U. Nr 223 , poz.1458/

§ 3

Zakład jest komunalną jednostką gospodarczą wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo działającą na terenie miasta i gminy Lipsko oraz gmin Solec, Ciepielów, Chotcza i Sienno.

§ 4

Siedziba Dyrekcji Zakładu znajduje się w Lipsku, ul. Solecka 88

§ 5

Bezpośredni nadzór nad Zakładem sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy w Lipsku

§ 6

Działalność Zakładu prowadzona jest na zasadach umożliwiających pokrywanie w pierwszym rzędzie kosztów z osiągniętych dochodów.

§ 7

Dyrektor Zakładu działa zgodnie z przepisami prawa, podejmuje decyzje samodzielnie i ponosi za nie odpowiedzialność.

ROZDZIAŁ II
Zadania i metody działania

§ 8

1. Zadaniem Samorządowego Zakładu Budżetowego Usług Komunalnych w Lipsku jest zaspokojenie potrzeb komunalnych mieszkańców miasta i gminy Lipsko i Gmin: Solec Ciepielów, Chotcza i Sienno
2. W szczególności zadaniem Zakładu jest:
• utrzymanie czystości w mieście,
• zarządzanie, konserwacja i budowa terenów zielonych w mieście,
• administracja i utrzymanie komunalnych zasobów mieszkaniowych,
• zaspokajanie potrzeb ludności w wodę,
• oczyszczanie nieczystości płynnych,
• przyjmowanie nieczystości płynnych,
• usługi pogrzebowe,
• dystrybucja gazu bezprzewodowego,
• zaopatrywanie w c.o. i ciepłą wodę,
• budowa i remonty dróg i ulic,
• produkcja pomocniczych materiałów budowlanych,
• inne zlecone usługi i roboty,

§ 9

1. Zakład jest organizacją gospodarczą działającą wg zasad pełnego rozrachunku gospodarczego i rozlicza się wynikiem finansowym z budżetem Miasta i Gminy w Lipsku
2. Zakład wykonuje usługi w następujących działalnościach :
• Administracja Domów Mieszkalnych,
• Zakład Usług Komunalnych,
• Zakład Gazu Bezprzewodowego,
• Zakład Energetyki Cieplnej,
• Grupa Remontowo-Budowlana i Drogowa
• Zakład Pogrzebowy
• Zakład Wodociągów
• Warsztaty
3. Ustala się następującą symbolikę wewnętrzną komórek organizacyjnych Zakładu:
Dyrektor Zakładu - DZ
Główna Księgowa - DFK
Zakład Wodociągów - WK
Zakład Usług Komunalnych - ZUK
Administracja Domów Mieszkalnych - ADM
Zakład Energetyki Cieplnej - ZEC

§ 10

1. Zakład prowadzi działalność na podstawie własnego planu gospodarczego i finansowego
2. Zasady planowania, finansowania i sprawozdawczości ustalają właściwe przepisy dotyczące zakładów budżetowych.
3. Koszty działalności Zakładu są pokrywane zgodnie z zasadami obowiązującego systemu finansowego.

4. Pracownicy Zakładu wynagradzani są zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Samorządowego Zakładu Budżetowego Usług Komunalnych w Lipsku opracowanego na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 18 marca 2009r w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Do dokonywania czynności prawnych samodzielnie w imieniu Zakładu upoważniony jest Dyrektor i pełnomocnik – Główna Księgowa w granicach umocowania.

ROZDZIAŁ III
Struktura organizacyjna

§ 11

Strukturę organizacyjną Zakładu ustala Dyrektor

§ 12

1. Na czele Zakładu stoi Dyrektor.
2. Dyrektor kieruje zakładem przy pomocy głównego księgowego, który działa w granicach ustalonego pełnomocnictwa.
3. Dyrektora Zakładu powołuje i odwołuje Burmistrz Miasta i Gminy w Lipsku.
4. W Zakładzie ustanowione zostały następujące stanowiska:
1. Głównego Księgowego

§ 13

1. Dyrektor zarządza całokształtem działalności Zakładu zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa i jest za tę działalność odpowiedzialny.
2. Do bezpośredniego zakresu działania Dyrektora należy:
1. reprezentowanie Zakładu na zewnątrz i składanie w jego imieniu wiążących zobowiązań mających skutki prawne
2. powoływanie i odwoływanie kierowniczego personelu oraz udzielanie im pełnomocnictw
3. wydawanie zarządzeń wewnętrznych
4. powoływanie stałych komisji i zespołów dla opracowania ważnych zadań,
5. wydawanie poleceń kierownikom poszczególnych działalności.
3. Dyrektor jest odpowiedzialny za całokształt działalności Zakładu a w szczególności za:
• realizowanie zleconych Zakładowi zadań w ramach określonych przez władze zwierzchnie
• wyniki gospodarcze Zakładu
• prowadzenie działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami
• dyscyplinę pracy i efektywne wykorzystanie środków produkcji
• warunki pracy załogi
• dyrektor jest odpowiedzialny za działalność wszystkich pracowników i ich wyniki z tytułu sprawowania nadzoru z zachowaniem kolejności jednoosobowej odpowiedzialności kierowników w hierarchii stanowisk
• zgodność wydawanych decyzji z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami władz zwierzchnich
4. Dyrektorowi Zakładu dla umożliwienia wykonania zadań przysługuje prawo do podejmowania decyzji we wszystkich sprawach dotyczących działalności Zakładu nie zastrzeżonych do kompetencji władz nadrzędnych

W szczególności Dyrektor posiada uprawnienia do podejmowania decyzji w sprawach:
• dysponowanie majątkiem Zakładu w granicach ustalonych przepisami
• składanie oświadczeń w imieniu Zakładu w zakresie praw i obowiązków majątkowych
• metod realizacji planów techniczno- ekonomicznych zgodnie z limitami zawartymi w obowiązujących wskaźnikach dyrektywnych ustalonych przez władze nadrzędne
5. Przyjmowanie i zwalnianie pracowników zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem pracy i obowiązującymi układami zbiorowymi pracy
6. Decydowanie o nabywaniu oraz zbywaniu maszyn i urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami
7. Ustalanie zadań, uprawnień, pełnomocnictw oraz zakresu odpowiedzialności pracowników w ramach obowiązujących przepisów.

§ 14

Gł. Księgowa
1. Główny Księgowy odpowiada za całokształt działalności finansowo- księgowej
2. Głównemu księgowemu bezpośrednio podlega w Zarządzie – księgowość materiałowa, finansowa, ds. kosztów administracyjno- gospodarcza i kasjer
3. Do szczegółowych obowiązków Głównego Księgowego należy zarówno prawidłowa organizacja pracy podległego działu w Zakładzie jak i :
1. zapewnienie sprawności działania tej części Zakładu, którą kieruje w ramach zadań ustalonych przez Dyrektora Zakładu i jednostki nadrzędnej w oparciu o przyznane środki i przydzielony personel
2. teoretyczne i praktyczne znajomości zagadnień występujących w podległym pionie
3. znajomość schematu organizacyjnego Zakładu i ramowych zadań komórek własnego pionu
4. zapewnienie współpracy podległej komórki organizacyjnej z innymi jednostkami funkcjonalnymi Zakładu w ramach prac związanych z przygotowaniem i wykonaniem planów, opracowaniem danych analitycznych sprawozdawczych, rozstrzyganiem spraw spornych powstałych w trakcie wykonywania zadań służbowych
5. rozbudowanie inicjatywy i pomysłowości wśród podległych pracowników w zakresie usprawnień i wynalazczości oraz wyrabianie wśród podległego personelu właściwego stosunku do powierzonych im zadań
6. systematyczne kontrolowanie stosowania prawa przez podległy personel przepisów prawa, zarządzeń i poleceń jednostki nadrzędnej, Dyrektora oraz poleceń własnych
7. współpraca z organami przedstawicielskimi załogi w sprawach dotyczących pracy podległej komórki
8. informowanie Dyrektora o przebiegu realizacji zadań społeczno-gospodarczych
9. odpowiednie pouczenie podległych pracowników o tajemnicy służbowej oraz czuwanie by przestrzegali w swej działalności zasad legalności, uczciwości, gospodarności i ładu organizacyjnego
10. składanie pisemnych meldunków o stwierdzonych wykroczeniach podległego personelu i wnioskowanie o ukaranie winnych
11. organizowanie i branie udziału w okresowych naradach z podległymi pracownikami w celu omówienia wyników pracy oraz podejmowania środków zmierzających do usprawnienia pracy
12. ocena podległych pracowników, ich osiągnięć i niedociągnięć oraz wyciąganie wniosków co do ich dalszej przydatności w pracy
13. reprezentowanie Zakładu na zewnątrz w ramach upoważnienia Dyrektora
14. wykonywanie w granicach polecenia – czynności należących do Dyrektora lub też doraźnie zastępowanie w granicach zleconych spraw

2. Główny księgowy ma uprawnienia do:
1. podejmowania na podstawie obowiązujących przepisów, zarządzeń Dyrektora i jednostki nadrzędnej , niezbędnych decyzji dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania pionu
2. wnioskowanie w sprawach przyjęć, zwolnień, awansów, przesunięć, nagród i kar w stosunku do podległych mu pracowników
3. przedstawiania wniosków do planów perspektywicznych i rocznych dotyczących działalności Zakładu
4. wgląd w pracę komórek organizacyjnych opracowujących źródłową dokumentację finansowo- księgową względnie mającą charakter zaszłości gospodarczych
5. opiniowanie wniosków innych komórek organizacyjnych mających charakter finansowy
6. przeprowadzenie zmian w podziale pracy w ramach ustalonego zakresu pracy pionu księgowości
7. parafowanie korespondencji pionu księgowości wychodzącej na zewnątrz Zakładu.

§ 15

Główny Księgowy ponosi odpowiedzialność za:
1. przestrzeganie przepisów prawa, przepisów władz nadrzędnych
2. wykonywanie zadań wynikających z planów Zakładu w tej części działalności, która dotyczy podległego pionu
3. przestrzeganie obowiązujących przepisów w Zakładzie, zarządzeń, instrukcji, regulaminów i uchwał w zakresie obowiązków
4. terminowe, prawidłowe, rzetelne opracowanie przez podległe komórki organizacyjne materiałów informacyjnych dla władz zwierzchnich, organów społecznych , Dyrektora i współpracujących z pionem komórek organizacyjnych
5. należytą ochronę i wykorzystanie składników majątku zakładu w tej części nad którą sprawuje pieczę
6. systematyczne i bieżące kontrolowanie podległych komórek organizacyjnych dotyczące wykonywania planowanych zadań
7. skutki prawne wydanych decyzji oraz sporządzonych i podpisanych dokumentów naruszających interes Zakładu
8. prawidłowe i zgodne ze stanem faktycznym oraz terminowe sporządzenie bilansu
9. kierowanie pracą księgowości w sposób zapewniający osiągnięcie przez Zakład najlepszych wyników ekonomicznych
10. kierowanie rachunkowością Zakładu w sposób zabezpieczający ochronę mienia Zakładu i kontrolę zadań oraz prawidłowy rozrachunek gospodarczy, prawidłowe i terminowe sporządzenie okresowych sprawozdań finansowych i ich właściwą analizę

Komórki i stanowiska podległe Dyrektorowi

§ 16

Administracja Domów Mieszkalnych
1. Administracja Domów Mieszkalnych zajmuje się nadzorem, koordynacją w zarządzanych nieruchomościach.
2. Do zadań Kierownika ADM-u należy w szczególności:
1. ustalenie potrzeb remontowych budynków mieszkalnych
2. prowadzenie kontroli remontów wykonywanych przez GRB i przez obcych wykonawców
3. opracowanie nowych planów remontowych gruntownych w oparciu o przeglądy budynków
4. organizowanie zebrań z mieszkańcami i składanie sprawozdań z działalności
5. przyjmowanie wspólnie z przedstawicielami UMiG nieruchomości/budynków, urządzeń i terenów/ oraz przekazywanie bezpośrednio najemcom za protokołem zdawczo- odbiorczym lokali mieszkalnych i użytkowych, dokonywaniu pomiarów, wprowadzanie w posiadanie, przejmowanie i przekazywanie kluczy, informowanie o ciążących na najemcach obowiązkach
6. dokonywanie oględzin w terenie zarządzanych nieruchomości kontrola wykonywania obowiązków przez podległy kierownikowi personel na odcinku sanitarno- porządkowym i wyposażenia nieruchomości w niezbędne urządzenia oraz upowszechnienie wśród mieszkańców należytego stosunku do gospodarki budynkami mieszkalnymi
7. prowadzenie zbiorczej ewidencji zasobów mieszkaniowych budynków
8. analizowanie zaległości czynszowych i działanie w kierunku ich likwidacji
9. prowadzenie kontroli z innymi władzami UMiG w zakresie należytego wykorzystania lokali
3.Kierownik Administracji Domów Mieszkalnych w szczególności odpowiada za:
1. wykonanie planu techniczno – ekonomicznego przez ADM
2. przekroczenie planowych kosztów eksploatacyjnych
3. przestrzeganie dyscypliny pracy przez podległych pracowników
4. planowanie środków na konserwację i remonty bieżące w wysokościach zabezpieczających stan techniczny administrowanych budynków
5. zgłoszenie do remontów gruntownych tych budynków, które remontowi takiemu winny być poddane
6. zawarcie umów z najemcami budynków i lokali

§ 17

Zakład Usług Komunalnych
1. Do podstawowych zadań ZUK należy:
a) dbanie o estetykę miasta Lipska tj. czystość placów i ulic zleconych Zakładowi
b) wywóz nieczystości stałych zgodnie z zawartymi umowami i z budynków w administracji ADM
c) świadczenie usług w wywozie nieczystości płynnych od zleceniodawców uspołecznionych i nieuspołecznionych
d) prowadzenie gospodarki środkami transportowymi
e) prowadzenie kalkulacji kosztów utrzymania, napraw i eksploatacji środków transportowych
f) opracowywanie planów potrzeb Zakładu w zakresie modernizacji parku maszynowego
g) nadzór nad racjonalną eksploatacją i konserwacją maszyn
h) prowadzenie racjonalnej gospodarki częściami zamiennymi wraz ze sporządzaniem aktualnych wykazów części w oparciu o potrzeby oraz upłynnieniem części zbędnych
i) prowadzenie ewidencji środków trwałych, maszyn i urządzeń oraz środków transportowych
j) eksploatacja wysypiska oraz unieszkodliwienie odpadów
k) uczestnictwo w przeglądach, kasacjach i złomowaniu części i urządzeń mechanicznych, elektrycznych i taboru samochodowego
l) właściwe przygotowanie do akcji zimowej i właściwa realizacja tej akcji.

§ 18

Kierownik Zakładu Usług Komunalnych zobowiązany jest do:
1. prawidłowego wypełniania kart drogowych
2. prawidłowego i bieżącego prowadzenia obowiązującej dokumentacji dotyczącej eksploatacji sprzętu mechanicznego i taboru
3. prawidłowego rozliczenia zużytego paliwa
4. rzetelnego prowadzenia obowiązującej sprawozdawczości statystycznej z zakresu zużycia paliw oraz wskaźników wykorzystania sprzętu i taboru
Kierownik Zakładu Usług Komunalnych odpowiedzialny jest w szczególności za:
1. prawidłowe rozliczanie zużycia paliw płynnych
2. terminowe i rzetelne sporządzenie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej
3. ujednolicenie norm paliw płynnych na poszczególne rodzaje pojazdów eksploatowanych w Zakładzie

§ 19

Zakład Gazu Bezprzewodowego
1.Do podstawowych zadań SZBUK należy:
1. zaopatrzenie ludności w gaz na terenie m. Lipska, gminy Solec, Sienno, Ciepielów, Chotcza
2. terminowe i rzetelne sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości
3. terminowe zgłaszanie reklamacji uszkodzonych butli do dostawcy gazu

§ 20

Zakład Energetyki Cieplnej
Kierownik Zakładu Energetyki Cieplnej
1. prowadzi nadzór nad eksploatacją systemu zaopatrzenia w ciepło zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie i zawartymi umowami,
2. organizuje i nadzoruje usuwanie zaistniałych awarii w systemie zaopatrzenia w ciepło,
3. dokonuje odbioru technicznych przyłączy cieplnych sieci i urządzeń energetycznych,
4. prowadzi wszelką dokumentację związaną z podległym mu zakładem,
5. sporządza obowiązującą sprawozdawczość w zakresie gospodarki energetycznej,
6. przygotowuje umowy z odbiorcami w zakresie dostawy ciepła,
7. uzgadnia dokumentację techniczną dla inwestorów w zakresie przyłącza do sieci cieplnej, przebiegu innych urządzeń infrastruktury technicznej oraz kolizji wszelkich budynków i budowli z sieciami cieplnymi na terenach objętych działaniem zakładu
8. organizuje i odpowiada za prawidłową organizację pracy podległego Zakładu pod względem efektywności pracy, jej dyscypliny i przestrzegania zasad BHP,
9. odpowiada za zabezpieczenie mienia podległego zakładu przed kradzieżą, zniszczeniem lub zaginięciem
10. sporządzanie programu inwestycji i remontów kotłowni
11. wykonuje inne polecenia przełożonego związane z prawidłowym funkcjonowaniem zakładu

Do zakresu działalności kotłowni , które zajmują się produkcją ciepła dostarczanego do sieci cieplnej a którymi kreuje dyspozytor mocy należy:
1. dostawa do sieci wody o odpowiedniej jakości i parametrach wynikających z tabel regulacyjnych,
2. dbałość o prawidłowy stan techniczny kotłów i urządzeń towarzyszących,
3. przeprowadzenie remontów, konserwacji i usuwanie ewentualnych awarii,
4. prowadzenie raportów pracy kotłowni, bieżące analizy procesów spalania pod względem dopuszczalnych norm emisji, osiąganiem maksymalnej sprawności kotłów oraz DTR wszystkich eksploatowanych urządzeń ,
5. współpraca z organami państwowej inspekcji ochrony środowiska
6. dbałość o porządek i estetyczny wygląd obiektów kotłowni,
7. utrzymanie sieci cieplnych w stanie pełnej sprawności technicznej,
8. bieżąca konserwacja sieci i węzłów ( zasuwy, zawory, komory cieplne, pompy itp.) oraz usuwanie zaistniałych awarii,
9. dokonywanie odbiorów technicznych obiektów sieciowych,
10. budowa odcinków i przyłączy cieplnych
11. naprawa i wymiana niesprawnych ciepłomierzy

§ 21

Grupa Remontowo- Budowlana i Drogowa
1. Grupa Remontowo- Budowlana I Drogowa zajmuje się wykonawstwem robót budowlano- montażowych, instalacyjnych, wodno-kanalizacyjnych i c.o. oraz robotami drogowymi
2. Do zadań Grupy Remontowo- Budowlanej i Drogowej należy:
1. wykonywanie dla potrzeb Zakładu remontów bieżących i gruntownych budynków będących w administracji ADM-u
2. wykonywanie usług lokatorskich remontowo- budowlanych dla ludności
3. konserwacja urządzeń wodno- kanalizacyjnych i c.o. oraz instalacji elektrycznej będącej w naszej administracji
4. remonty- budowa dróg i chodników na terenie miasta

Kierownik Grupy Remontowo- Budowlanej i Drogowej zobowiązany jest do:
1. zgodnego z dokumentacją i sztuką budowlaną wykonywanie remontów siłami własnymi
2. rzetelnego wykonywania przedmiotowych robót i fakturowanie tych robót
3. terminowego zakończenia rozliczeń zakończonych robót pod względem materiałowym
4. właściwą gospodarkę materiałową
5. właściwą organizację pracy na poszczególnych stanowiskach pracy
6. właściwe zabezpieczenie materiałów i sprzętu budowlanego przed kradzieżą i dewastacją oraz niszczeniem
7. szkolenia wstępnego z zakresu BHP nowo przyjętych pracowników lub przy zmianie stanowisk pracy
8. rzetelnego wystawiania kart pracy dla pracowników
9. za bezpieczeństwo pracy i higienę na każdym stanowisku pracy

Kierownik Grupy Remontowo- Budowlanej i Drogowej odpowiedzialny jest w szczególności:
1. koordynację całości prac w grupie
2. terminowe i rzetelne sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości
3. bezpieczeństwo i higienę pracy załogi
4. terminowe, rzetelne i pod względem jakości wykonywanie wszystkich robót remontowo- budowlanych
5. rozliczanie się w terminie zgodnie z instrukcją o rozliczaniu materiałowym z pobranych materiałów
6. oszczędną gospodarkę materiałową

§ 22

Zakład Pogrzebowy
Do podstawowych zadań Zakładu Pogrzebowego należy prowadzenie eksploatacji i konserwacja terenów cmentarza komunalnego oraz świadczenie usług cmentarnych
Zakres działań zarządcy obejmuje:
1. Zapewnienie właściwego poziomu świadczonej obsługi klientów w zakresie usług pogrzebowo-cmentarnych,
2. Współpracę z zakładami pogrzebowymi zapewniającymi rzetelne i terminowe wykonywanie usług pogrzebowych i konserwację grobów,
3. Konserwację zieleni znajdującej się na cmentarzu komunalnym,
4. Prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami ksiąg cmentarnych i dokumentacji obowiązującej dla cmentarzy komunalnych,
5. Stałą analizę dochodów w zakresie realizowanych usług pogrzebowych i pochówków
6. Analizę i przedkładanie zmian cen i opłat za wykonywanie usług pogrzebowo- cmentarnych
7. Nadzór i zabezpieczenie sprawnego funkcjonowania zaplecza i infrastruktury cmentarnej
8. Dozór nad podległymi pracownikami, w tym nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP, ppoż. i dyscypliny pracy
9. Zabezpieczenie kadr, sprzętu i materiałów niezbędnych do realizacji robót i usług oraz prawidłowe ich gospodarowanie
10. Bezpośredni nadzór nad obcymi wykonawcami
11. Prowadzenie dokumentacji i ewidencji płacowej, materiałowej, sprzętowej
12. Przygotowanie kompletnych dokumentów do fakturowych robót i usług oraz terminowe i zgodne z faktycznym obmiarem oraz obowiązującymi cennikami rozliczanie wykonywanych robót
13. Opracowanie oraz stały monitoring i ewentualna aktualizacja regulaminu cmentarza
14. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji z zakresu prowadzonej działalności, w tym dokonanych pochówków,
15. Przedstawianie wniosków do Dyrektora w sprawach inwestycji i remontów ,
16. Wykonywanie innych poleceń służbowych zleconych przez Dyrektora SZBUK

§ 23

Zakład Wodociągów
Do zadań Zakładu Wodociągów należy:
1. pobór, uzdatnianie i rozprowadzanie wody
2. przyjmowanie, uzdatnianie i odprowadzanie ścieków komunalnych
3. eksploatacja i konserwacja urządzeń komunalnych w zakresie rozprowadzania wody i przyjmowania ścieków
Kierownik Wodociągów odpowiedzialny jest za:
1. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Ujęć wodnych i Oczyszczalni Ścieków
2. nadzór i kontrolę jakości produkowanej wody oraz odprowadzanej wody z oczyszczalni ścieków
3. bezzwłoczne usuwanie awarii stacji wodociągowych oraz sieci wodociągowo-kanalizacyjnej
4. organizowanie robót, prawidłowe ich zabezpieczenie i oznakowanie
5. fakturowanie robót odpłatnych
6. rozliczanie materiałowe robót odpłatnych i konserwacyjno remontowych
7. sporządzanie dokumentów płacowych pracowników fizycznych ujęcia wody, sieci i oczyszczalni
8. kontrolę eksploatacji, bieżącą konserwację ujęć i oczyszczalni ścieków, sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
9. bieżące prowadzenie ewidencji ilościowej materiałów oraz środków trwałych i przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu
10. prawidłowe i terminowe wystawianie dowodów Rw oraz innych dokumentów uzasadniających przychód i rozchód materiałów i środków trwałych
11. kontrola przestrzegania przepisów BHP na wszystkich stanowiskach pracy
12. meldowanie o łamaniu dyscypliny pracy przez podległych pracowników
Kierownik Zakładu Wodociągów odpowiedzialny jest za:
1. terminowe i prawidłowe wykonywanie wszystkich prac
2. przestrzeganie dyscypliny oraz zabezpieczenie powierzonego mienia zakładu
3. prawidłowe wykorzystanie i przestrzeganie dokumentów dotyczących pracy komórki.

§ 24

Warsztaty
Zakład warsztatowy ma za zadanie zapewnić sprawność techniczną sprzętu i pojazdów znajdujących się na wyposażeniu Zakładu.
Zakład Warsztatowy ma w szczególności:
1. dokonywać napraw i konserwacji sprzętu i pojazdów
2. utrzymać sprzęt i pojazdy w gotowości technicznej i ich konserwacja


Komórki i stanowiska podległe Głównemu Księgowemu

§ 25

DKF- Księgowość finansowo-księgowa, materiałowa i ds. kosztów
1. Księgowość finansowo- księgowa prowadzi całokształt działalności finansowo- księgowej
2. Do zadań księgowości finansowej, materiałowej i ds. kosztów należy w szczególności:
1. opracowanie zgodnie z instrukcjami – planów finansowania poszczególnych odcinków działalności Zakładu
2. planowanie kasowe oraz prowadzenie całokształtu zagadnień wchodzących w zakres gospodarki kasowej
3. prowadzenie należytej dokumentacji wszelkich operacji finansowych Zakładu
4. współpraca z bankiem finansującym i załatwianie wszelkich spraw związanych z kredytowaniem Zakładu
5. współpraca z poszczególnymi służbami Zakładu na odcinku finansowym
6. prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń dla pracowników Zakładu
7. prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z rachubą płac
8. prowadzenie ewidencji księgowej na podstawie prawidłowych dowodów księgowych
9. prowadzenie urządzeń księgowych wynikających z potrzeb Zakładu
10. prowadzenie pełnej ewidencji obliczeń amortyzacji i umorzeń środków trwałych
11. prowadzenie ewidencji i rozliczeń inwestycji i remontów kapitalnych
12. ewidencji i kontrola kosztów limitowanych
13. kontrola wycen kosztorysowych wykonawstwa
14. ewidencja danych z wykonania planu
15. prowadzenie ewidencji i rozliczenia materiałów i przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu
16. prowadzenie ewidencji i rozliczenie kosztów produkcji podstawowej i pomocniczej według ich miejsca powstania
17. udział w opracowaniu kalkulacji sporządzonej dla potrzeb ustalenia cennika na usługi
18. rejestrowanie cenników usług i przechowywanie kompletu zatwierdzonych cenników
19. prowadzenie prawidłowej polityki cen, dążenie do ujednolicenia cen na takie same usługi we wszystkich Zakładach przy tych samych warunkach
20. prowadzenie konta strat i zysków
21. sporządzanie zbiorczego bilansu Zakładu
22. prowadzenie instruktażu pracowników Zakładu dotyczące całokształtu działalności Działu Finansowo-Księgowego
23. rzetelne prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej

3.Dział Finansowo- Księgowy zobowiązany jest do prowadzenia kontroli we wszystkich jednostkach organizacyjnych naszego Zakładu w następującym zakresie:
1. okresowej kontroli prawidłowego naliczania wynagrodzeń
2. wyrywkowej kontroli prawidłowego prowadzenia całokształtu gospodarki finansowej
3. wyrywkowej kontroli prawidłowego prowadzenia całokształtu urządzeń księgowości
4. wyrywkowej kontroli prawidłowej ewidencji księgowej wszelkich zaszłości gospodarczych
5. kontrola rzetelnego prowadzenia obowiązującej sprawozdawczości statystycznej sporządzonej w pionie finansowo-księgowym

4.Dział Finansowo-Księgowy odpowiedzialny jest w szczególności za:
1. właściwe naliczanie wynagrodzeń dla pracowników Zakładu
2. przekroczenie ustalonego pogotowia kasowego dla Zakładu
3. terminowe i rzetelne sporządzenie bilansu Zakładu
4. terminowe i rzetelne sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości
5. prowadzenie właściwej polityki cen będących w dyspozycji Dyrektora
6. rzetelne księgowanie wszelkich zaszłości gospodarczych
7. prowadzenie analizy kosztów
8. przygotowanie niezbędnych materiałów na narady

§ 26

Kadry
1. Kadry wykonują zadania w zakresie spraw osobowych, szkolenia pracowników, zatrudnienia, socjalnych i bytowych oraz analiz społecznych

Do szczególnych obowiązków Kadr należy:
1. zapewnienie prawidłowego dopływu, odbioru, rozmieszczenia i wykorzystania kadr w Zakładzie
2. kompletowanie, gromadzenie i przechowywanie akt osobowych pracowników Zakładu oraz Głównego Księgowego
3. wystawianie angaży dla pracowników Zakładu zgodnie z obowiązującymi układami zbiorowymi pracy
4. ewidencja i analiza wykorzystywania czasu pracy oraz podejmowanie działań zmierzających do racjonalnego wykorzystania czasu pracy
5. normowanie czasu pracy
6. czuwanie nad prawidłową realizacją przepisów prawa pracy
7. koordynacja szkolenia zawodowego
8. planowanie zatrudnienia i funduszu płac
9. gospodarowanie funduszem socjalnym i mieszkaniowym
10. określenie potrzeb socjalnych i bytowych załogi oraz opracowanie w tym zakresie programów i planów
11. organizowanie różnych form wypoczynku dla pracowników i ich rodzin w okresie urlopów i w czasie wolnym od pracy
12. rzetelne prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej
13. opracowanie instrukcji, regulaminów i zarządzeń wynikających z całości zadań służby pracowniczej określonej uchwałą nr 250 Rady Ministrów /MP Nr 53/73/
14. prowadzenie okresowych badań pracowników Zakładu
15. prowadzenie szkolenia BHP I i II stopnia

Kadry odpowiedzialne są w szczególności za:
1. zgodne z obowiązującymi przepisami wystawianie angaży
2. prawidłowe ustalanie uprawnień pracowników do dodatków stażowych i nagród jubileuszowych
3. terminowe i właściwe sporządzenie obowiązujących sprawozdań
4. pełną realizację obowiązującego programu działalności socjalnej
5. pełne i zgodne z przepisami wykorzystanie funduszu socjalnego
6. przestrzeganie prawa pracy

§ 27

Gospodarka magazynowa
Magazyn podlega Gł. Księgowej , która odpowiedzialna jest za właściwą gospodarkę materiałową.
Do zadań magazyniera należy w szczególności:
1. Przyjmowanie, magazynowanie i wydawanie materiałów, urządzeń i narzędzi,
2. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji magazynowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcją obiegu dokumentów,
3. Prawidłowe i bezpieczne organizowanie pracy przy wykonywaniu prac za i wyładunkowych,
4. Niedopuszczanie do niedoborów i szkód,
5. Prowadzenie na bieżąco ewidencji opakowań i przestrzeganie ustalonych terminów zwrotu,
6. Przechowywanie i przygotowanie do wysyłki złomu i innych odpadów użytkowych,
7. Terminowe przekazywanie dokumentów magazynowych do księgowości,
8. Utrzymanie czystości i porządku w magazynach i na placach składowych,
9. Dbałość o zabezpieczenie magazynów przed kradzieżą i pożarem,
10. Prowadzenie prawidłowych symboli i indeksów,
11. Właściwe składowanie materiałów i części oraz przeprowadzenie wymaganej konserwacji.

Dyrektor dokonuje pomiędzy pracownikami rozdziału zadań, które ze względu na wielkość zakładu nie wymagają tworzenia odrębnych stanowisk, a jednocześnie ich realizacja jest niezbędna. Należą do nich sprawy związane z:
1. wykonaniem zadań obrony cywilnej,
2. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
3. organizacją sekretariatu,
4. inne według potrzeb.

 

Opublikowane przez: Józef Sosnowski | Data wprowadzenia: 2015-11-23 14:00:04 | Data modyfikacji: 2016-09-29 15:10:30.

ZARZĄDZENIE NR 7/2012
Dyrektora Samorządowego Zakładu Budżetowego Usług Komunalnych w Lipsku z dnia 12 lipca 2012 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska pracy w Samorządowym Zakładzie Budżetowym Usług Komunalnych w Lipsku

Na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z 2008r.) zarządza się co następuje:

§ 1

Wprowadza się Regulamin naboru na wolne stanowiska pracy w Samorządowym Zakładzie Budżetowym Usług Komunalnych w Lipsku – Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik Nr 1
do ZARZĄDZENIA Nr 7/2012
z dnia 12 lipca 2012 r.

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA PRACY
w Samorządowym Zakładzie Budżetowym Usług Komunalnych w Lipsku z dnia 12 lipca 2012 r.

Regulamin określa szczegółowe zasady i tryb przeprowadzenia naboru w Samorządowym Zakładzie Budżetowym Usług Komunalnych w Lipsku na wolne stanowiska pracy.

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) ustawie — należy przez to rozumieć ustawę o pracownikach samorządowych,
2) Regulaminie — należy przez to rozumieć Regulamin naboru na wolne stanowiska pracy,
3) Dyrektorze — należy przez to rozumieć Dyrektora Samorządowego Zakładu Budżetowym Usług Komunalnych w Lipsku,
4) Zakładzie — należy przez to rozumieć Samorządowy Zakład Budżetowy Usług Komunalnych w Lipsku,
5) stanowisku pracy — należy przez to rozumieć wolne stanowisko pracy.
2. Nabór kandydatów na wolne stanowiska pracy jest otwarty i konkurencyjny.
3. Wolnym stanowiskiem pracy jest stanowisko, na które nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki lub na które nie został przeniesiony inny pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony inny pracownik.
4. Nie wymaga przeprowadzenia naboru zatrudnienie osoby na zastępstwo w związku
z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego.
5. Decyzję o przeprowadzeniu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor wraz
z opisem stanowiska pracy w celu przeprowadzenia procedury naboru.
6. Nabór przeprowadza się w drodze postępowania rekrutacyjnego.

Rozdział 2
Powołanie Komisji rekrutacyjnej

1. Za przeprowadzenie naboru odpowiada Komisja rekrutacyjna powoływana każdorazowo zarządzeniem Dyrektora.
2. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
3. W skład Komisji wchodzą:
1) Dyrektor,
2) Przełożony wyższego szczebla dla wakującego stanowiska
3) Pracownik prowadzący sprawy kadrowe,
4) Inne osoby wskazane przez Dyrektora, dysponujące odpowiednią wiedzą.

Rozdział 3
Etapy naboru

1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów — analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Poinformowanie kandydatów o spełnieniu wymagań formalnych.
5. Selekcja końcowa kandydatów: rozmowa kwalifikacyjna.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowisko pracy.
7. Ogłoszenie wyników naboru.
8. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

Rozdział 4
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy

1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy oraz o naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Zakładu.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
1) nazwę i adres Zakładu,
2) kreślenie stanowiska,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
3. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
• życiorys (curriculum vitae)
• list motywacyjny,
• kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i ewentualny staż pracy,
• inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
• oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności
za przestępstwa popełnione umyślnie,
• oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym
w ogłoszeniu stanowisku.
4. Ogłoszenie o naborze może określać inne dokumenty wymagane do przedłożenia.
5. Na żądanie komisji rekrutacyjnej kandydaci są zobowiązani dostarczyć oryginały dokumentów.
6. Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
7. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
8. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

Rozdział 5
Wstępna selekcja kandydatów

1. Komisja rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów złożonych przez kandydatów.
2. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji
z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze.
3. Po przeprowadzeniu wstępnej selekcji kandydatów Komisja rekrutacyjna przygotowuje listę kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne ogłoszone w naborze.
4. Komisja rekrutacyjna opublikuje sporządzony protokół z naboru w BIP i na tablicy ogłoszeń o spełnieniu przez nich wymagań formalnych i zakwalifikowaniu się do następnego etapu naboru.

Rozdział 6
Kwalifikacja końcowa kandydatów

1. Na kwalifikacje końcową składa się rozmowa kwalifikacyjna.
2. Odpowiedzi na pytania są punktowane. Komisja rekrutacyjna określa liczbę pytań
i maksymalną liczbę punktów do przyznania.
3. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
4. Rozmowa kwalifikacyjna pozwala zbadać:
1) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych zadań,
2) posiadaną wiedzę na temat Zakładu,
3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
4) cele zawodowe kandydata.
5. Podczas rozmowy każdy członek komisji przydziela punkty w skali 0-10.
6. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej Komisja wybiera kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

Rozdział 7
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowisko urzędnicze

1. Po zakończeniu procedury naboru Komisja rekrutacyjna sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska, na które był przeprowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
3) uzasadnienie dokonanego wyboru,
4) skład komisji przeprowadzającej nabór.

Rozdział 8
Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko pracy

1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wynikach naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w Zakładzie oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Informacja o wynikach naboru zawiera:
1) nazwę i adres Zakładu,
2) określenie stanowiska,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
3. Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną
w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
4. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
5. Ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Dyrektor.
6. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.

Rozdział 9
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane przez okres
2 lat, a następnie przekazane do archiwum.

Rozdział 10
Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. Nr 223, poz.1458 wraz z późniejszymi zmianami).

 

Opublikowane przez: Józef Sosnowski | Data wprowadzenia: 2015-11-23 13:58:26 | Data modyfikacji: 2016-09-29 15:09:40.

Zobacz:
 statut .  struktura organizacyjna .  regulaminy .  informacje o majątku . 
Data wprowadzenia: 2015-11-23 13:58:26
Data modyfikacji: 2016-09-29 15:09:40
Opublikowane przez: Józef Sosnowski
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Jednostki Organizacyjne
ul. 1 Maja 2
27-300 Lipsko
Burmistrz Miasta i Gminy
Jacek Wielorański
Kontakt:
Tel: (048) 37 80 048
Fax: (048) 37 80 175
e-mail: umig@lipsko.eu